Algemeen: 030-6348 600
Zoeken
Contact
Toshiba Tec Netherlands
Slide 1

Modernisering rechtspraak: de stap naar digitale documentstromen

Voor juridische dienstverleners wordt het verplicht digitaal procederen vanaf juni 2017 gefaseerd ingevoerd. In de rechtbanken zal straks geen papieren dossier meer te vinden zijn. De fax wordt afgeschaft en e-mail, als onveilig middel, wordt niet gebruikt. De nieuwe wetgeving heeft grote gevolgen voor de rechtspraak. Er komen nieuwe procesreglementen en werkprocessen voor rechters, juridische en administratieve medewerkers van gerechten. Ook de juridische dienstverleners zullen de manier van werken moeten herinrichten. Om digitaal te kunnen procederen moeten juridische dienstverleners de dossiers digitaal in PDF-formaat aanleveren aan de rechtbank. Ondanks de digitalisering hebben met name juridische professionals tot op heden nog steeds te maken met een overvloed aan papieren documenten.

Biedt samen met onze Toshiba specialisten oplossingen aan juridische dienstverleners als het gaat om het digitaliseren van de papieren documenten, het inrichten van een efficiënt digitaal archief en controle te krijgen over het doorbelasten van alle dossierkosten aan cliënten.


Digitaliseren
De Toshiba multifunctionele printers beschikken over alle functionaliteiten die nodig zijn voor de juridische dienstverlener van nu, waaronder de functie scannen. Met onze slimme software wordt het voortaan eenvoudig om papieren documenten te scannen en gelijk als PDF-document te kunnen plaatsen op de juiste plek in de bedrijfsapplicatie, mappenstructuur of cloud. Ook documenten die reeds digitaal beschikbaar zijn kunnen met één druk op de knop omgezet worden naar het door de Rechtbank vereiste PDF-formaat.

Efficiënt digitaal archief
Onder druk van de nieuwe regelgeving met betrekking tot digitaal procederen is het hebben van een geordend digitaal archief van uiterst belang om (vertrouwelijke) documenten veilig te kunnen bewaren en efficiënt te kunnen werken. Met een goed ingericht document management systeem (DMS) worden elektronische documenten georganiseerd en beheert.

Controle
Controle krijgen houdt onder andere in dat de gebruiker goed beveiligde documenten vanuit elke locatie en op elk moment kan afdrukken en deze waar en wanneer kan ophalen. Zo neemt de beveiliging van vertrouwelijke cliëntgegevens toe en wordt papier, hulpmiddelen en tijd bespaart en dus geen datalekken meer bij de printers. Daarnaast wordt het doorbelasten van gemaakte kosten op het gebied van printen, scannen, kopiëren en faxen aan cliënten vereenvoudigd, omdat deze kosten per cliënt kunnen worden geregistreerd.


Download onze gratis whitepaper

Wij bieden u een whitepaper met handvatten over hoe de juridisch dienstverlener een efficiënt digitaal archief opzet en PDF-documenten op de juiste plek in de bedrijfsapplicatie of mappenstructuur plaatst, danwel aan de rechtbank aanlevert. Belangrijk hierbij is dat de eindgebruiker goed beveiligde documenten vanuit elke locatie en op elk moment kan raadplegen en afdrukken. Deel deze whitepaper met u klanten en adviseer in de mogelijkheden om op een zo efficiënt mogelijke wijze te voldoen aan de nieuwe wetgeving.

 

 

https://www.toshibatec.nl/whitepaper/whitepaper-modernisering-rechtspraak-digitale-versie.pdf