Algemeen: 030-6348 600
Contact
Toshiba Tec Netherlands
Software Solutions
Solutions Retail

Software Solutions

Meedenken en meedoen vanuit een retailgedachte is de kern bij het ontplooien van onze activiteiten. Onze mogelijkheden, ruime ervaring, innovatiedrang en bedrijfsfilosofie vormen de basis voor de ontwikkeling van onze oplossingen. Binnen onze software solutions onderscheiden wij op hoofdlijnen vier oplossingen die in combinatie, maar ook los van elkaar, geïntegreerd kunnen worden binnen uw organisatie.


storeMate suite

De nieuwste technologie in het hart van de onderneming

In samenwerking met Microsoft hebben we een applicatie ontwikkeld met veel functionaliteiten die zich specifiek op de internationale mass-retail food en non-food richt: storeMate. Dankzij standaardisatie en opbouw in modules biedt deze vernieuwende winkeloplossing uitzonderlijke flexibiliteit om zich aan te passen aan de steeds evoluerende behoefte van een winkelomgeving. storeMate is een door Toshiba ontwikkelde en bewezen oplossing voor de Fast Moving Consumer Goods (FMCG) omgeving.

"Een robuuste, state-of-the-art en volwassen oplossing", aldus CapGemini.

De oplossing is zodanig schaalbaar dat het kan worden ingezet in een supermarkt met 1 of 2 kassa’s en ook in een hypermarkt met 100 kassa’s.

storeMate biedt uitgebreide functionaliteiten ter ondersteuning van de werkzaamheden van winkelmedewerkers, maar ook van de IT-(beheers)afdeling. Denk hierbij aan het automatisch monitoren van meldingen, plaatsen van softwarewijzigingen en het signaleren van foutsituaties. De programmatuur is ontwikkeld door een speciaal hiervoor bij Toshiba Tec opgericht ontwikkelcentrum (European Software Solution Centre). In dit ontwikkelcentrum wordt gebruik gemaakt van moderne ontwikkel- en testmethoden. Aangezien kwaliteit bij ons zeer hoog in het vaandel staat, wordt er binnen het gehele ontwikkelproces gebruik gemaakt van speciale procedures, methodieken en tools om dit te kunnen waarborgen.

Engelstalige brochure


storeMate Mobile Shopping Experience (MSE)

storeMate® Mobile Shopping Experience (MSE) is Toshiba TEC’s open platform voor zelfscannen.

storeMate MSE is onderdeel van onze storeMate® software suite van retailapplicaties ontworpen voor FMCG in verschillende segmenten. Het ondersteunt grootwinkelbedrijven bij multi-store en multi-brand omgevingen in alle soorten en maten van winkels. Van een enkele tot meer dan 100 kassa’s.

Neem contact met ons op voor meer informatie.


storeMate Connected Loyalty

Loyalty: het creëren van waarde, kennis en kansen.

Koopgedrag is niet langer een ongrijpbare factor. Om in te spelen op de kansen van morgen worden beslissingen genomen op basis van klantgegevens uit het (recente) verleden. Niet voor niets wordt loyalty meer en meer gezien als een geïntegreerd businessconcept. Een logische ontwikkeling, omdat markten verzadigd raken, het consumentengedrag ingrijpend is veranderd en traditionele marketingcommunicatie de klant steeds minder weet te overtuigen.
 
Elke fase die de klant doorloopt, is te sturen of op z’n minst te beïnvloeden. Loyalty begint bij de bestaande klant, maar richt zich ook op potentiële en ex-klanten. Naast het bouwen van een stevige relatie en het verhogen van de winstgevendheid per klant, is het verzamelen van data een doel op zich. Data bieden de mogelijkheid marketingactiviteiten helder te segmenteren op basis van klantwaarde. Deze duidelijke klantprofielen geven vervolgens richting aan het marketingproces en maken inzichtelijk wat, hoe en met hoeveel budget klanten worden benaderd. Marketingactiviteiten worden zo bestuurbaar, meetbaar en afrekenbaar.
  
We hebben speciaal voor voornoemde doelen een dynamische oplossing ontwikkeld, genaamd storeMate Connected Loyalty. De Connected Loyalty oplossing is een uitbreiding van de storeMate product suite. Het wordt ingezet op het hoofdkantoor van een retailer. De architectuur is gericht op een centrale (web) oplossing. storeMate Connected Loyalty is een centraal systeem voor beheer van klanten, promoties en transactieverwerking. 

 


storeMate Retail Store Business Analyser

Het verminderen van krimp, diefstal en verduistering zijn van groot belang.

Een analyse van POS-transactiegegevens helpt om verlies en diefstal te verminderen. Retail Store Business Analyser (RSBA) is een datawarehouse op centraal niveau waarin alle details per kassabon van de filialen worden opgenomen. Vervolgens worden hiermee alle individuele kassabonnen teruggezocht, waarbij de verschillende velden van de kassabon als selectie worden gebruikt. 

De data wordt opgeslagen in een centrale SQL Server en voor het uitvoeren van de analyses wordt gebruik gemaakt van een zeer krachtige en dynamische BI tool. Op een zeer dynamische wijze worden op diverse niveaus (o.a. omzetten, omzetaandelen, reclames, top/flop, trends, etc.) analyses uitgevoerd. Deze programmatuur biedt tevens uitgebreide mogelijkheden om op een eenvoudige wijze frauduleuze handelingen op de kassa te traceren. Naast de analyses op het scherm inclusief trendherkenning, worden automatisch rapportages aan de gebruikers ter beschikking gesteld.