De samenleving verandert ingrijpend door technologische innovaties zoals digitalisering, kunstmatige intelligentie en internet. De zorg digitaliseert ook, maar minder snel. Er is een flinke toename zichtbaar in het gebruik van platforms voor informatie-uitwisselingen, apps voor patiënten, chatten met de dokter en thuismetingen en -monitoring. Bezuinigingen binnen de zorg, het verplicht beschikbaar stellen van het dossier aan een cliënt en de aanscherping van de privacywetgeving zijn allemaal factoren die invloed hebben op de behoefte document- en informatieprocessen efficiënter in te richten. Op dit moment bevinden zorginstellingen zich in een transitie waarin hard copy documenten worden vervangen door digitale documenten. Denk hierbij aan documenten die je ambulante zorgmedewerkers samen met jouw cliënten thuis invullen, documenten die ondertekend dienen te worden of post van externe organisaties. Ook deze documenten wil je snel en simpel digitaal beschikbaar hebben in het documentenarchief zodat je er altijd bij kan en minder tijd besteedt aan papierwerk, maar meer tijd kan besteden aan je cliënt.
Toshiba stelt een gebruiker in staat om formulieren direct vanaf een Toshiba multifunctionele printer, smartphone of tablet direct van aanvullende informatie te voorzien en te archiveren in het daarbij behorende cliëntdossier, filesysteem, ECD, ERP of CRM systeem. Ambulante medewerkers in de thuiszorg hoeven hierdoor niet meer met formulieren over straat en ze hebben geen privacygevoelige data op hun mobiele apparaten staan. Ook is de informatie direct live beschikbaar binnen het cliënten- of patiëntendossier. Toshiba slaat de brug tussen jouw papieren documenten en het digitale archief. We hebben connectoren en een unieke app ontwikkeld voor ECD systemen, zoals Nedap Ons en Myneva.
Om de privacy en bescherming van persoonsgegevens te waarborgen, biedt Toshiba oplossingen om de toegang tot jouw kantoorprinters te monitoren en te beheren. Waar in een regulier afdrukproces de print direct uit het systeem komt, vereist een oplossing met een functie zoals follow-me fysieke aanwezigheid van een medewerker om de afdruk vrij te geven. Zo wordt de kans op datalekken aanzienlijk verkleind. De beheerder kan ook vooraf instellen welke gebruiker welke machtigingen binnen het systeem krijgt. Alleen geautoriseerde gebruikers kunnen zo gegevens inzien. Met rapportages kunnen vervolgens de scan- en printactiviteiten per gebruiker worden gevolgd waardoor je inzicht hebt op iedere actie die op een document wordt uitgevoerd.
Een goed ingericht document management systeem voorkomt dat er informatie op papier moet worden verzonden. De scan is tekst doorzoekbaar voor het eenvoudig terugvinden van gegevens. Dit scheelt tijd, bespaart kosten en voorkomt fouten.
Voordelen van Toshiba voor de gezondheidszorg
“Bij Toshiba weten ze me telkens te verrassen door met oplossingen te komen nog voordat ik erom gevraagd heb. Ze denken met ons mee. Dat is echte partnership.”
Martijn Dirken – Coördinator van het Bedrijfsbureau en inkoper bij Revant medisch specialistische revalidatie.
Toshiba richt zich op optimaal informatie- en documentbeheer. Mobiel printen, veilig printen, scannen naar werkstromen en veilig archiveren. Met onze kantoorprinters heb je volledige controle over je documenten, waardoor je aanzienlijk kunt besparen op kosten en papierverbruik. Van compacte A4 printers tot geavanceerde A3 systemen - onze technologie is ontworpen om processen te stroomlijnen.
Toshiba biedt oplossingen om het meest efficiënte digitale archief op te zetten, waarmee het mogelijk is om documenten te zoeken op de inhoud. Voor de inrichting van jouw digitale documentstromen bieden wij een oplossing op maat met onze DocuWare software. DocuWare is niet alleen een informatieplatform of documentenarchief, maar ook de strategische interface binnen jouw IT-omgeving.
Naast het optimaliseren van documentprocessen richten we ons ook op het eenvoudig aanbieden en communiceren van bedrijfsinformatie. Digital signage is beeldschermcommunicatie wat zorgt voor optimalisering bij onder andere bezoekersregistratie, informatieverspreiding en bewegwijzering. Het is dé manier om actuele boodschappen snel en duidelijk aan collega's en cliënten te communiceren.