Toshibatec.nl maakt gebruik van functionele en analytische cookies om je beter van dienst te kunnen zijn. Graag willen wij je toestemming voor onze marketing cookies waarmee wij je betere en persoonlijkere aanbiedingen kunnen doen op partnersites. Ga je akkoord met het plaatsen van deze cookies?

Toshiba Tec Netherlands

Digitaal ondertekenen 

Papier wordt steeds vaker vervangen door digitale documenten, maar bij het tekenen van documenten zien we dat papier nog altijd de hoofdrolspeler is. Verkoopcontracten, arbeidsovereenkomsten of logistieke documenten worden geprint, getekend, gescand en per mail over en weer gestuurd. Dit kan veiliger, makkelijker en vooral ook rechtsgeldig. Toshiba maakt het digitaal en rechtsgeldig ondertekenen van zakelijke documenten super eenvoudig en veilig, zonder ingewikkelde installaties. Zakelijke documenten die ondertekening vereisen, worden niet langer geprint voor een natte handtekening. Het document wordt geüpload, waarbij je de gegevens van de persoon die dient te tekenen invoert. Deze gegevens bestaan uit: voor- en achternaam, e-mail en telefoon. Daarna ontvang je het document op het gewenste device. Zo simpel kan het zijn!

Start een gratis trial   Neem contact op


?rel=0">

Hoe werkt digitaal ondertekenen?

1. Type digitaal ondertekenen

Digitaal ondertekenen kan voldoen aan uiteenlopende behoeften binnen een organisatie. De 3 belangrijkste en meest gebruikte toepassingen zijn:

  1. Biometrische handtekening, deze is ter vervanging van de natte handtekening die face to face gezet wordt.
  2. Remote handtekening, voor ondertekening via PC, tablet of smartphone door de aangewezen persoon.
  3. Gecentraliseerde handtekening, deze toepassing is super handig voor interne processen. Grote documenten die meerdere handtekeningen van collega’s vragen kunnen digitaal in volgorde getekend worden.

2. Aanmaken

Je maakt een document in Office of direct vanuit het ERP of CRM en upload dit direct naar een digitale kluis.

3. Notificatie en controle

De tekenbevoegde ontvangt nu een verzoek voor ondertekenen via e-mail. Door de unieke en persoonlijke link te volgen krijgt de contactpersoon toegang tot het document en plaatst hierop de handtekening. Ter controle wordt er een code naar de smartphone verstuurd, die ingevuld moet worden in het portaal.

4. Afronding

Het document is nu getekend. Zowel verzender als ondertekenaar ontvangen het getekende document in de mail.

Start met een gratis trial


veilig digitaal ondertekenen

Hoe veilig is een digitale handtekening?

De veiligheid wordt op de eerste plaats gegarandeerd dankzij goede authenticatie.  Een document mag natuurlijk niet bij de verkeerde persoon terechtkomen. Om de identiteit van de persoon die ondertekent te verifiëren, hanteren we een dubbele authenticatie via e-mail en OTP (One Time Password) of twee factor authenticatie naar de smartphone van de persoon die ondertekent. Voor juiste uitvoering van de processen tijdens ondertekning voldoet onze applicatie aan de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) en de Europese standaarden voor kwaliteit (ISO9001) en omgang met privacygegevens (ISO27001).

Van alle stappen in het ondertekeningsproces wordt er automatisch data (IP-adres, tijd, datum en device) opgeslagen in een rapport, inclusief een elektronische verzegeling. Wanneer een getekend document wordt aangepast, op wat voor manier dan ook, dan wordt de zegel verbroken en is de handtekening ongeldig. VIDsigner heeft zelfs een burgerlijke aansprakelijkheidsverzekering met een dekking tot 1,5 miljoen.

Digitaal ondertekenen is veel veiliger dan het zetten van een natte handtekening.

Eenvoudig digitaal ondertekenen

Hoe eenvoudig is digitaal ondertekenen?

Het ondertekenen verloopt ontzettend snel. Een document kan al binnen 2 minuten ondertekend zijn. Bovendien zijn er geen overbodige kosten voor papier, administratieve handelingen en het eventueel versturen per post. Kortom, een hogere productiviteit en vermindering van impact op het milieu. Ook mobiel werken is geen probleem. Dankzij de flexibiliteit kan digitaal ondertekenen overal en op ieder moment. Ook is integratie met CRM en ERP systemen mogelijk. Er zijn meer dan 150 koppelingen naar andere software oplossingen, zoals SAP, Microsoft, Salesforce, DocuWare en Jobrouter. Hierdoor teken en verzend je documenten direct binnen het werkproces. Als klap op de vuurpijl bepaal je zelf het aantal ondertekenaars per document en de volgorde van ondertekening. 


Rechtsgeldig digitaal ondertekenen

Is een digitale handtekening rechtsgeldig?

Het plaatsen van een digitale handtekening onder een contract is in de wet rechtsgeldig. De elektronische handtekeningen zijn ontworpen om te voldoen aan de strengste eisen, zoals de eIDAS (electronic IDentification, Authentication and trust Services) Verordening (EU)910/214.

VIDsigner is een gecertificeerd Trust Service Provider (TSP), waardoor je er zeker van bent dat het ondertekenen van documenten rechtsgeldig wordt uitgevoerd (WYSIWYS – What You See Is What You Sign). Dankzij het verifiëren van de digitale handtekening communiceer je niet alleen veilig, maar kun je erop vertrouwen dat de identiteit van de ontvanger klopt.

Zelf vrijblijvend ervaren

Waarom kiezen voor digitaal ondertekenen van Toshiba?

  • Teken je zakelijke documenten binnen 2 minuten
  • Mobiel werken, overal en altijd
  • Rechtsgeldig volgens eIDAS (EU) 910/2014
  • Veilig met authenticatie volgens AVG, ISO9001 en ISO27001
  • De installatie wordt volledig uit handen genomen

          Vrijblijvend contact opnemen

Contact over Digitaal Ondertekenen

Advies over digitaal ondertekenen
We gaan vertrouwelijk om met je gegevens (zie privacyverklaring).