Toshibatec.nl maakt gebruik van functionele en analytische cookies om je beter van dienst te kunnen zijn. Graag willen wij je toestemming voor onze marketing cookies waarmee wij je betere en persoonlijkere aanbiedingen kunnen doen op partnersites. Ga je akkoord met het plaatsen van deze cookies?

Service: 030-6348 666
Contact
Toshiba Tec Netherlands

Toshiba wereldwijd beste service partner

Dinsdag 28 februari 2017

De servicedienstverlening van Toshiba is de afgelopen jaren sterk uitgebreid. Toshiba richt zich niet alleen op het onderhoud van de multifunctionele printer, maar ook op gebruikersondersteuning bij scannen, connectiviteit vragen en overige diensten. Voor het optimaliseren van onze dienstverlening maakt Toshiba gebruik van zowel interne als externe meetinstrumenten. Zo wordt onze service data geanalyseerd door BEI Services (BEI). BEI is een onafhankelijke organisatie die gespecialiseerd is in de analyse van data voor diverse service organisaties. Meer dan 200 service organisaties leveren hun service data aan bij BEI voor analyse. Op deze manier is onze service organisatie te vergelijken met andere (Europese) Toshiba organisaties, maar ook vele andere niet gerelateerde service organisaties. We creëren hiermee inzicht in hoe onze organisatie scoort ten opzichte van andere landen, maar ook ten opzichte van onze concurrenten.


Service naar een hoger niveau
De BEI analyse stimuleert ons om de service op het hoogste pijl te houden. Zo staat de Nederlandse Toshiba organisatie in de Ranking voor de FCE (First Call Effectiveness) op nummer 1. FCE houdt in dat de storing bij het eerste servicebezoek voor 100% wordt opgelost. Het meten van de CB (Call Back) geeft ons inzicht hoe we kunnen voorkomen dat een vervolgbezoek noodzakelijk is.

Er wordt ook gemeten hoe vaak een engineer de klant voor de tweede keer moet bezoeken om de storing te kunnen verhelpen, omdat het onderdeel niet voorradig was. We zijn dan ook continu bezig met het optimaliseren van de autovoorraad van onze engineers om dit te voorkomen. Het zo efficiënt mogelijk afronden van de eerste melding en een zo hoog mogelijke bedrijfszekerheid van onze multifunctionals en printers tussen de onderhoudsbezoeken garandeert een hoge klantentevredenheid. De analyse van onze service data is cruciaal. Hiermee kunnen we aanpassingen maken in onze structuur, mocht dit nodig blijken. Op deze manier kunnen we alle aspecten van onze serviceorganisatie analyseren, beoordelen en eventueel aanpassen. Met als doel om de optimale service te leveren.

Toshiba wereldwijd beste service partner
Terug naar overzicht