Toshibatec.nl maakt gebruik van functionele en analytische cookies om je beter van dienst te kunnen zijn. Graag willen wij je toestemming voor onze marketing cookies waarmee wij je betere en persoonlijkere aanbiedingen kunnen doen op partnersites. Ga je akkoord met het plaatsen van deze cookies?

Toshiba Tec Netherlands

Vijf voorbeelden om schermen in jouw organisatie in te zetten

Maandag 24 juli 2023

Beeldschermen worden steeds vaker ingezet om medewerkers op de werkvloer te informeren. Denk aan het beeldscherm bij het koffiezetapparaatDoor content voor jouw doelgroep, op het goede moment en de juiste manier te verspreiden, is het mogelijk om het gedrag van bijvoorbeeld medewerkers te beïnvloeden, maar ook om bezoekers een warm welkom te geven.  

In een eerdere blog vertelden we de mogelijkheden van Digital Signage. Digital signage is een verzamelnaam voor schermen die communicatie en informatie tonen. Toshiba biedt binnen deze productgroep verschillende oplossingen aan (Digitale receptie, Vergaderen & Presenteren, Werkplek reserveren en Narrowcasting). In deze blog gaan we in op de mogelijkheden van deze verschillende oplossingen.


1. Verwelkomen bezoekers

Door schermen bij de receptie op te hangen is het mogelijk om in te spelen op de klantreis die een bezoeker maakt. Als jouw bezoeker in de wachtruimte wacht, krijgt hij namelijk al een eerste indruk van jouw organisatie. Hetgeen wat op de schermen staat, draagt hier aan bij.   
 
Er kan een mix gemaakt worden van entertainment, nieuwsgeving en bedrijfsinformatie. Denk aan de vacatures die openstaan, mijlpalen van de afgelopen periode en wachttijden. Wanneer je beschikt over de software ‘Digitale receptie’ is het ook mogelijk om een bezoeker op het scherm te verwelkomen. Hoe leuk is dat!

2. Gemakkelijk reserveren van vergaderruimtes

Heb je weleens displays naast de deur van een vergaderruimte gezien? Op deze schermen kun je bekijken of een ruimte beschikbaar is om in te overleggen óf dat deze gereserveerd is door een collega. Indien de ruimte beschikbaar is, is het mogelijk om deze voor een bepaald tijdvak te boeken. Op deze manier voorkom je dat er dubbele reserveringen worden gemaakt en onnodig ruimtes leeg staan. Wat ook handig is; de software van de displays kan worden gekoppeld met de Outlook-agenda van medewerkers. Op deze wijze is het zeer gemakkelijk om afspraken te maken en zijn ruimtes nooit dubbel gereserveerd.


3. Inzicht in welke medewerkers op kantoor werken

Bij flexibele werkplekken zijn er vaak minder werkplekken dan medewerkers. Het is dan aan te raden om over te stappen naar software, waarbij medewerkers via een app een werkplek kunnen reserveren. Met het juiste systeem voor het reserveren van werkplekken zien medewerkers in één oogopslag wanneer er plek is op kantoor. Daarnaast heb je als organisatie beter inzichtelijk welke werkplekken populair zijn en wanneer medewerkers aanwezig zijn. 

4. Werkgeluk medewerkers

Het vieren van mijlpalen van medewerkers draagt bij aan het werkgeluk van medewerkers. Via narrowcasting (een vorm van beeldschermcommunicatie)  kun je hier aan bijdragen. Zo is het mogelijk om de prestaties van jouw medewerkers te delen op alle schermen in het pand, waardoor andere medewerkers hier ook van op de hoogte zijn. Dit zorgt voor extra betrokkenheid en een groter ‘wij-gevoel’ op de werkvloer.


5. Bezoekers en werknemers helpen hun weg te vinden in het gebouw

In grote gebouwen is het lastig om als bezoeker de weg te vinden. Door schermen op te hangen met routeaanwijzingen gaat dit een stuk gemakkelijker. Deze schermen zie je regelmatig in ziekenhuizen, ministeries, bibliotheken en bioscopen. De kans is groot dat je dit type schermen dus al vaker hebt gezien.


Wil je een keer sparren met een van onze professionals omtrent de Digital Signage producten? We gaan graag met je in gesprek. Vul ons formulier in om een afspraak te maken en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

 

Terug naar overzicht