Toshibatec.nl maakt gebruik van functionele en analytische cookies om je beter van dienst te kunnen zijn. Graag willen wij je toestemming voor onze marketing cookies waarmee wij je betere en persoonlijkere aanbiedingen kunnen doen op partnersites. Ga je akkoord met het plaatsen van deze cookies?

Toshiba Tec Netherlands

Revant levert de top in medisch specialistische revalidatie in de regio Zeeland en West-Brabant. Dit gebeurt vanuit vijf vestigingen, waar jaarlijks zo’n 9.000 cliënten worden behandeld door 500 toegewijde en hoogopgeleide medewerkers. Revant wil niet alleen uitblinken door expertise, maar ook door cliëntgerichtheid, innovatie en duurzaamheid. Hoe dragen Toshiba’s oplossingen voor documentbeheer daaraan bij? We vragen het Martijn Dirken, coördinator van het Bedrijfsbureau en inkoper bij Revant.

refant.jpg
revant-toshiba-tec_001.jpg

“Als ik zeg dat de zorgmarkt onder druk staat”, zegt Dirken, “is dat geen groot nieuws. Al jaren moeten we kosten besparen, terwijl patiënten, overheden en verzekeraars steeds hogere eisen aan ons stellen, bijvoorbeeld als het gaat om de informatievoorziening.

Volgend jaar willen we het Elektronisch Patiëntendossier op orde hebben. Daarvoor zitten we in een groot digitaliseringsproces, waarin de Document Solutions van Toshiba een belangrijke rol spelen. Printen en scannen: daaraan zal straks ook bij ons minder behoefte zijn. Toch is het voor ons in deze transitie belangrijk om de papieren informatiestromen op een hoog peil te houden. Bij Toshiba zijn ze zich daar goed van bewust.

Dat blijkt iedere keer weer als ze me verrassen door met oplossingen te komen nog voordat ik erom gevraagd heb. Ze kijken en bewegen kritisch mee in het proces. Ze komen met slimme oplossingen, zodat we in de papieren wereld kwaliteit behouden en in de digitale wereld de kwaliteit bereiken. Dat is partnership.”


Flexibel meedenken
“Toen ik hier vijf jaar geleden begon”, vervolgt Dirken, “liep er een contract met Toshiba. Dat wilden we openbreken. Ik wilde voor het printerpark een leaseoplossing met vaste kosten, waarbij wij alleen omkijken hebben naar het vervangen van papier en toner. Een verademing was het om te zien hoe flexibel Toshiba wilde meedenken en meewerken. Nu staan er op onze vijf vestigingen 26 multifunctionele printers, waarvan er een paar ook in staat zijn om informatiefolders voor cliënten te produceren. Wat zeker meetelt, is dat alle mfp’s van Toshiba volledig klimaatneutraal zijn.

Dat sluit naadloos aan op ons beleid van duurzaamheid; zo doen we al sinds 2013 mee aan de Milieubarometer. Helemaal mooi in dat opzicht is natuurlijk de Eco-MFP, waarmee we een hergebruik van papier scoren van maar liefst 88 procent. Als pilot staat een Eco-MFP hier op ons Bedrijfsbureau. Het was even wennen, de mensen hebben een alternatief, maar nu is het zeker een succes. Binnenkort gaan we er met Toshiba over doorpraten.


Een complete oplossing
“Wat ook bijdraagt aan het terugdringen van onze CO2-footprint, is de inzet van Toshiba’s Follow Me-software, waardoor je overal in het netwerk afdrukken kunt maken. Daardoor gaan we veel papierverspilling tegen, wat natuurlijk ook kosten bespaart. Daarnaast maken we gebruik van Toshiba ‘s ImageCapture-product voor de verwerking van inkomende facturen, in combinatie met Capture & Store-software. Als het om documentbeheer gaat, heeft Toshiba een complete oplossing geleverd, waar we uitermate tevreden over zijn. Een echte partner, die ons helpt beter klaar te staan voor de toekomst.”

Focus op innovatie: therapie en diagnose met virtual reality
GRAIL (Gait-Realtime-Analysis-Inter­active-Lab) is een geavanceerde Virtual Reality toepassing voor het veilig oefenen op een loopband in een willekeurige omgeving. GRAIL is ook geschikt voor diagnostiek (gangbeeldanalyse). Revant was een van de initiatiefnemers van deze technologie, die nu in heel Nederland met veel succes wordt toegepast.


Ontzorging
Revant heeft voor haar vijf vestigingen gekozen voor de lease van het printerpark en een projectmatige implementatie van de softwareoplossingen. Revant nam zelf deel aan de projectgroep, maar heeft voor het printerpark nergens omkijken naar. Het enige wat de medewerkers op de vijf vestigingen moeten doen, is het vervangen van papier en toner. Installatie, service, onderhoud, beheer en administratie van het printerpark zijn en worden uitgevoerd door Toshiba. Als coördinator van het Bedrijfsbureau wordt Martijn Dirken online gerapporteerd.


Hardware
Verspreid over de vestigingen van Revant zijn 27 multifunctionele systemen (mfp’s) geïnstalleerd: werkpaarden en geavanceerde systemen voor drukwerk, maar ook de opzienbarende papierbesparende ECO-MFP. De machines zijn verbonden in een netwerk.

Opleiding en begeleiding
Bij de installatie van nieuwe software en systemen worden aan de gebruikers trainingen gegeven. De implementatie van softwareoplossingen vindt projectmatig plaats.

Software
Revant maakt gebruik van Follow Me-software voor een verbeterde databeveiliging en het terugdringen van onnodige afdrukken. Dit draagt direct bij aan zowel lagere kosten als een lagere CO2-uitstoot. Daarnaast wordt ImageCapture-software, in combinatie met Capture & Store, ingezet bij de verwerking van inkomende facturen. Het beheer van de machines in het netwerk wordt gestroomlijnd met behulp van de Fleet Management-oplossing,


Bedrijfsprofiel
Revant levert medisch specialistische revalidatie in de regio West-Brabant en Zeeland aan zowel kinderen als volwassenen. Dit gebeurt vanuit vijf centra: De Wielingen in Terneuzen, Lindenhof in Goes, Reigerbos in Goes, Revant Revalidatiecentrum in Breda en Schoondonck Longrevalidatie in Breda. Revant helpt mensen die willen revalideren in verband met een chronische ziekte of een ernstig ongeval. Ook mensen met een aangeboren aandoening kunnen bij Revant terecht. Naast algemene revalidatie, waarbij het accent ligt op aandoeningen van het bewegingsapparaat en de hersenen, biedt Revant gespecialiseerde hart- en longrevalidatie.

Zo’n 500 medewerkers (350 fte’s), onder wie twintig medisch-specialisten (15 fte’s), voeren met een budget van € 33 miljoen jaarlijks 7.000 complete behandeltrajecten uit (‘dbc’s’, ofwel diagnose-behandelcombinaties). Dit gebeurt zowel klinisch (86 bedden) als poliklinisch. Zo’n 7.000 volwassenen en 1.800 kinderen worden jaarlijks geholpen. Duurzaamheid is een speerpunt in de strategie van Revant. Dat blijkt niet alleen uit de bovengemiddelde aandacht voor de cliënt en het klimaat, maar ook uit de aanvaarding van de Zorgbrede Governancecode en de instelling van zowel een klachtensysteem als een cliëntenraad.


Neem contact op

Benieuwd wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen? Neem contact op!