Toshibatec.nl maakt gebruik van functionele en analytische cookies om je beter van dienst te kunnen zijn. Graag willen wij je toestemming voor onze marketing cookies waarmee wij je betere en persoonlijkere aanbiedingen kunnen doen op partnersites. Ga je akkoord met het plaatsen van deze cookies?

Toshiba Tec Netherlands

Zo maak je de werkomgeving klaar voor terugkeer naar kantoor

Maandag 14 juni 2021
banner-blog-terugkeer-kantoor.png

Denk jij ook na over een prettige werkomgeving ná Covid-19? Momenteel merken wij dat veel organisaties de mogelijkheden op kantoor onderzoeken. Goede voorbereiding is immers het halve werk en verzekert dat de plannen succesvol geïmplementeerd worden. Iedere organisatie doet dit naar eigen invulling, maar een aantal basiselementen zijn hetzelfde. Zo heb je vast al een oplossing voor een veilige en hygiënische omgeving waarbij collega’s genoeg afstand kunnen houden. Maar hoe tof is het om deze kans aan te grijpen en de beleving te verhogen?

Een werkplek is zoveel meer dan een fysieke ruimte. Wil jij het kantoor beter benutten met trends als veilig werken, activiteit gerelateerd werken, verbinding met de werkomgeving, het welzijn van collega’s en de beleving van de werkplek? Ga voor een slimme kantooromgeving met onderstaande tips.

1. Creëer een transparante kantooromgeving

Uiteraard hebben veel organisaties al fysieke oplossingen ontwikkeld om volgens de nieuwe richtlijnen op kantoor te kunnen werken. Denk aan afscheidingen tussen de werkplekken, grondmarkeringen, looproutes op de afdelingen en het gebruik van extra (persoonlijke) schoonmaakmiddelen. Een succesvolle terugkeer naar kantoor gaat wat ons betreft verder dan deze fysieke oplossingen en precies om die reden zijn wij een samenwerking met GoBright aangegaan.

Door inzicht te hebben in de bezetting op kantoor, de beschikbare ruimtes en de bereikbaarheid van collega’s creëer je een werkbare omgeving voor iedereen. Je wil er bijvoorbeeld zeker van zijn dat niet iedereen tegelijk op dezelfde afdeling werkt. Veel organisaties werken al met roosters om dit te waarborgen, maar door dit te automatiseren met desk tooling breng je het stukje transparantie naar the next level.

2. Maak je kantooromgeving slim

Door slimme tooling te implementeren krijgen collega’s ook vanuit huis de gelegenheid om een werkplek of vergaderruimte te boeken. Via de software kan de beheerder vooraf aangeven welke afdelingen of vleugels open zijn, rekening houdend met de regels. Ditzelfde geldt voor de capaciteit van de vergaderruimtes. Dankzij een slimme meter weet je precies hoeveel mensen er op kantoor zijn (geweest) en op welke afdelingen. Niet alleen fijn om te managen, maar ook ideaal om trends te spotten. Zo zie je eenvoudig wat de drukste dagen en plekken zijn. Dit geeft je de mogelijkheid om teams adviseren op andere tijdstippen te komen of de schoonmaak op bepaalde dagen op- of af te schalen. Een collega is altijd gegarandeerd van een plek en kan dit afstemmen met andere collega’s. Handig als je in hetzelfde projectteam zit en elkaar even wil zien.

De bureaus kunnen voorzien worden van een ingebouwde connector. Deze connector heeft diverse LED-kleuren: groen, rood, blauw en paars . De blauwe kleur geeft aan dat een collega niet gestoord wil worden en de paarse is handig voor de hygiëne. Dit betekent namelijk dat een bureau schoongemaakt moet worden voordat het weer vrij is voor reservering. Niet alleen zichtbaar in de app, maar ook op de connector in het bureau. Als een bureau ‘groen’ is, weet je zeker dat je de werkdag schoon en veilig kunt beginnen!

3. Zorg voor een prettige werkplek

Diverse nieuwsitems tonen aan dat het gros van werkend Nederland het fijn vindt om een paar dagen in de week thuis te werken, maar zeker niet fulltime. Uit een intern onderzoek van Toshiba onder 90 collega’s blijkt ook dat zij (gedeeltelijk) willen terugkeren naar kantoor. Collega’s missen het face-to-face contact, de kantoorhumor en de gesprekken bij de koffiehoek. Naast de behoefte om buitenshuis te werken, willen collega’s ook weten waar ze aan toe zijn. Slimme oplossingen kunnen hier enorm aan bijdragen. Een bonus is dat het ook nog eens blije, betrokken collega’s oplevert. Lees hier wat je nog meer kunt doen om het werkgeluk van collega’s te verhogen.

Meer dan ooit wordt de betrokkenheid van collega’s bepaald door de werkomgeving. Juist daarom wil je als organisatie inspelen op de nieuwste trends en ontwikkelingen. Organisaties zoeken naar een manier om de relaties met collega’s en externen te versterken en doen dat graag door iedereen in hun ‘wereld’ zoveel mogelijk toe te laten. Logisch, want daar kun je elkaar ontmoeten, samenwerken en de oplossingen ervaren. Door het kantoor transparant en slim in te richten met tooling zorg je dat de beleving en werkplekken klaar zijn voor de toekomst. Nieuwsgierig naar wat er mogelijk is binnen jouw kantoor? We geven je graag vrijblijvend advies.

Zo maak je de werkomgeving klaar voor terugkeer naar kantoor
Terug naar overzicht