Bezuinigingen in de zorg, het verplicht beschikbaar stellen van het dossier aan een cliënt en de aanscherping van de privacywetgeving: allemaal factoren die invloed hebben op de behoefte om document- en informatieprocessen efficiënter in te richten.
Op dit moment bevinden zorginstellingen zich in een transitie waarin hardcopy documenten worden vervangen door digitale documenten. Denk hierbij aan documenten die uw ambulante zorgmedewerkers samen met cliënten thuis invullen, documenten die ondertekend dienen te worden of post van externe organisaties. Ook deze documenten wilt u snel en simpel digitaal beschikbaar hebben in uw documentenarchief, zodat u minder tijd besteedt aan papierwerk en meer aan uw cliënt.
Toshiba slaat de brug tussen uw papieren documenten en het digitale archief. Gebruikers scannen eenvoudig hun documenten en voorzien deze direct van de juiste aanvullende informatie. Het inscannen gebeurt vanaf een Toshiba multifuntional, een documentscanner, maar ook een smartphone of tablet kan gebruikt worden.
Thuiszorgorganisaties hebben een sterke behoefte aan verbetering van document- en informatieprocessen, daarom heeft Toshiba een aantal connectoren en een unieke app ontwikkeld voor ECD-systemen, zoals Nedap ONS, Regas en PlanCare. Naast een koppeling met het ECD heeft Toshiba ook koppelingen met andere veel gebruikte applicaties binnen de zorg.
Met onze ECD-koppelingen scant u documenten direct naar het documentendossier van een cliënt. Uw gebruikers selecteren de juiste cliënt, geven aan wat voor type document het betreft en voorzien het document eventueel van naam. Vervolgens wordt het automatisch in het juiste dossier geplaatst.
Een groot aantal van uw medewerkers zijn ambulant en vooral actief in de regio en bij de cliënt thuis. Voor deze medewerkers is het noodzakelijk dat zij al bij de cliënt thuis documenten digitaal kunnen opslaan in het dossier, zodat zij niet met deze documenten over straat hoeven.
Hiervoor bieden wij u een Android en iOS app die het mogelijk maakt dat uw ambulante medewerkers met een smartphone of tablet documenten direct vanaf de cliënt kunnen uploaden naar de ECD applicatie. Nu heeft ook uw ambulante medewerker de mogelijkheid documenten snel, veilig en betrouwbaar aan het dossier toe te voegen vanaf iedere gewenste locatie.
Een goed ingericht documentmanagementsysteem voorkomt dat er informatie op papier moet worden verzonden. Omdat de scan direct als tekst doorzoekbaar document beschikbaar is kunt u gegevens snel terugvinden. Dit scheelt tijd, bespaart kosten en voorkomt fouten.
Voordelen van Toshiba voor de gezondheidszorg